Bolletjes-raster-CoverBolletjes-raster-CoverBolletjes-raster-Coveroverlay_leftoverlay_right

verbinden • ontwikkelen • delen

Onze bedoeling

Wat is onze bedoeling? Dat is bijdragen aan verbondenheid. Tussen corporaties en hun omgeving. En tussen leden onderling. Met elkaar ontdekken waar voor jou de ruimte zit om het verschil te maken. Op deze pagina lees je hoe wij tot deze bedoeling zijn gekomen. 

In de loop van de jaren negentig bleek dat de verzelfstandiging van woningcorporaties leidde tot nieuwe functies op het gebied van communicatie en marketing. Langzaam drong door dat communicatie een essentieel onderdeel is van de bedrijfsvoering. Het gevolg: diverse vacante communicatiefuncties.

De nieuwe communicatieadviseurs waren veelal solisten; ze moesten niet alleen hun werk uitvoeren, maar ook draagvlak voor het vak creëren. Dit leidde in de zomer van 1997 tot de inofficiële start van Cover. Een schot in de roos. Anderhalf jaar later – in 1999 – werd de vereniging Cover officieel opgericht.

In de jaren na de oprichting ‘streden’ de leden voor een plek binnen de corporatie en de professionalisering van het communicatievak. Dat is gelukt! Hoewel iedere corporatie eigen keuzes maakte, wordt communicatie in de meeste corporaties gezien als belangrijke succesfactor en is de communicatiefunctie niet meer weg te denken. Legitimatie, reputatie en de communicatieve organisatie staan ook bij bestuurders op de agenda.

Is de bestemming van Cover daarmee bereikt? Het bestuur van Cover heeft in 2017 de tijd genomen om zich over deze vraag te buigen. Ons antwoord is: nee!

De samenleving verandert. Mensen zijn steeds meer op zoek naar van betekenis zijn, naar verbinding. Mensen willen een bijdrage leveren aan iets dat ze werkelijk belangrijk vinden. Al met al een nieuwe uitdaging voor de nieuwe communicatieprofessional. Wat is het verhaal van jouw corporatie en hoe vertel je dat? Hoe verbinden we de organisatie met de buitenwereld? Welke bijdrage willen we leveren?

Het gaat niet meer om senioriteit en serieus genomen worden. Het gaat om verbinding en van waarde zijn voor de samenleving. Dat geldt ook voor de professional als mens: verbinding vanuit eigen drijfveren. Echt iets willen betekenen. Van waarde zijn: je werkt bij een corporatie omdat je -vanuit eigen drijfveren- een bijdrage wilt leveren aan de maatschappij.

Daar zit de nieuwe bedoeling van Cover. Bijdragen aan verbondenheid. Tussen organisaties en hun omgeving. En tussen leden onderling. Met elkaar ontdekken waar voor jou de ruimte zit om het verschil te maken.