Bolletjes-raster-CoverBolletjes-raster-CoverBolletjes-raster-Coveroverlay_leftoverlay_right

verbinden • ontwikkelen • delen

Astrid van der Wal, Woonforte

Het smaakte naar meer
Bij mijn vorige werkgever, COA, ontdekte ik dat ik het heel leuk vond om voorlichting te geven, groepen rond te leiden en voorlichtingsprogramma’s voor de bewoners op te zetten. Dat smaakte naar meer. Omdat ik al 7 jaar in de opvang werkte, vond ik het tijd om een opleiding te volgen. Dat werd NIMA A. Binnen het COA kreeg ik veel mogelijkheden die ik met beide handen heb aangepakt. Heel veel cursussen en trainingen volgden.  Een goede keus blijkt nu. Nu werk ik al weer 11 jaar bij een corporatie. Ik vind het een fascinerend vak, afwisselend en constant in ontwikkeling. Het blijft pionieren, logisch nadenken en mensenwerk. Daarom ben ik communicatieadviseur geworden.

Meer delen
Er is al veel bereikt; een mooi voorbeeld is dat social media (na jaren) serieus genomen wordt als middel. Dat heeft het toch wel even geduurd. In de ideale situatie melden  medewerkers van verschillende afdelingen nieuwtjes en denken mee hoe dat het beste gecommuniceerd kan worden, in plaats dat wij achter de feiten aanlopen. In het vak kunnen we meer leren van andere bedrijven, van creatieve oplossingen en ons minder star opstellen. Binnen Cover kunnen we nog meer van elkaar leren en delen omdat we veel met dezelfde onderwerpen bezig zijn. En ik bedoel dat meer in de praktische zin. Bijvoorbeeld hoe vertel je de bewoners wat passend toewijzen is.

We spreken dezelfde taal
Ik ben lid van Cover omdat ik het prettig vind om minstens 1 keer per jaar met vakcollega’s bij elkaar te komen, ervaringen uit te wisselen en nieuwe kennis op te doen. Heel fijn daarbij is dat iedereen ‘dezelfde taal’ spreekt en dat je vaktermen niet hoeft uit te leggen. Tijdens Coverdagen even de boel de boel laten en nieuwe dingen leren, nieuwe inzichten krijgen en ervaringen uitwisselen en altijd op een inspirerende plek.

Ieder communicatiemens lid van Cover!
Cover is een plek waar je met corporatiecollega’s kan bijpraten, tot nieuwe inzichten komt, soms een andere kijk krijgt op lastige onderwerpen en waar je nog dingen bij leert ook. Daarom raad ik ieder communicatiemens aan om lid te worden en naar workshops of Coverdagen te komen omdat je er altijd wat van opsteekt. Vooral toen ik net begon te werken bij een woningcorporatie heb ik veel gehad aan plannen die waren gedeeld op de website. Dat en de ontmoetingen op de Coverdagen heeft me veel kennis gegeven. Want waar vind je ergens anders zo’n grote vraagbaak op je eigen vak- en branchegebied?